Toekomstgerichte organisatie
Er valt in de digitale wereld steeds meer te winnen, waardoor wonen prettiger, leuker en veiliger wordt. Onze innovaties op het gebied van een toekomstgerichte organisatie richten zich erop dat we als organisatie innoveren voor bewoners, met ons vastgoed en proces. Zo voorspellen we met algoritmes of een huurder duurzaam is of een verhuiswens heeft en kunnen we met behulp van sensoren onderhoud in de toekomst sneller, goedkoper en beter uitvoeren.
Conversational Analytics & Intelligence
AI kan ons op steeds meer vlakken helpen, waaronder met een betere klantenservice. Met deze twee pilots onderzoeken we of AI kan bijdragen aan meer data én betere gesprekken.
Digital twin
Een digitale kopie van al onze huizen, zodat al onze partners op elk moment de staat van de woning kunnen inzien; dat is de Digital Twin.
Drone-inspecties
Hoe kan je goed bepalen welk onderhoud er nodig is aan een woning? De drone helpt ons hier tegenwoordig bij. Deze inspecteert de woningen, maakt er foto’s van en zorgt ervoor dat onze partners precies kunnen zien welk onderhoud er nodig is. En dat ook nog eens razendsnel.
Inzicht stookkosten bij blokverwarming
Huurders die hun warmte krijgen via blokverwarming, hebben weinig inzicht in hun verbruik gedurende het jaar. Met het slimme homii algoritme is het voor ons nu mogelijk de voorschotten beter te voorspellen en aan te passen aan het geschatte verbruik.
Chatbot Ally
De medewerkers van de Klantenservice verwerken dagelijks zo’n 400 tot 800 vragen via telefoon, WhatsApp en chat. Soms weet de medewerker het antwoord niet direct en moet hij de klant laten wachten. Het antwoord moest dan komen via een collega. Dat kon slimmer.