Zo gaan we om

met je klacht

We doen er alles aan om onze huurders goed te helpen. Toch kan het gebeuren dat wij iets doen waar je het niet mee eens bent.

Melden klacht

Als huurder, medehuurder, ex-(mede)huurder of toekomstige (mede)huurder kun je een klacht indienen. Bijvoorbeeld als je niet tevreden bent over de dienstverlening van de Alliantie of een bedrijf dat door de Alliantie is ingeschakeld.

Als je een klacht hebt, kun je dit melden bij de Alliantie. De klachtencoördinator van de Alliantie neemt de klacht in behandeling en probeert samen met de betrokken medewerker(s) tot een passende oplossing te komen voor jou.

Onafhankelijke klachtencommissie

Als je het niet eens bent met de afhandeling van de klacht door de klachtencoördinator, dan kun je terecht bij een klachtencommissie. Dit kan dus alleen als je het niet eens bent met de oplossing die de Alliantie heeft geboden.

Huurcommissie

Als je ook niet tevreden bent met het advies van de klachtencommissie, of met het besluit van onze directie, dan kun je met de klacht nog terecht bij de Huurcommissie.