Heb je een klachtenformulier ingevuld? Dan ontvang je direct een ontvangstbevestiging. Een klachtencoördinator gaat de klacht behandelen. De klachtencoördinator overlegt met de afdeling waar de klacht is ontstaan om de klacht te beoordelen en te bepalen of de klacht gegrond is. Hij kijkt dan wat de vervolgactie of oplossing kan zijn.
Reactietermijn We doen ons best om zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie te geven. We willen zorgvuldig zijn en dat kost soms wat tijd. We streven ernaar om binnen 25 werkdagen na ontvangst van de klacht een schriftelijke reactie te geven met ons besluit en een mogelijke vervolgactie. Dit lukt niet altijd omdat we soms veel uit moeten zoeken.
Niet eens met de oplossing? We doen er alles aan om de klacht naar tevredenheid op te lossen. Als je het toch niet eens bent met de reactie op de klacht, kan je je klacht voorleggen aan onze onafhankelijke klachtencommissie. De klachtencommissie geeft advies over de dienstverlening van de Alliantie en is een onafhankelijke commissie; de drie commissieleden werken niet bij de Alliantie. De klachtencoördinator kan je helpen bij het voorleggen van de klacht aan de klachtencommissie. Je kunt ook rechtstreeks contact met hen opnemen. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@de-alliantie.nl of een brief naar Klachtencommissie, Postbus 105, 1200 AC Hilversum.
Heb je de informatie die je zoekt niet gevonden? Geen probleem! Neem contact met ons op, dan helpen we je verder.