Onafhankelijke klachtencommissie

Als je het niet eens bent met de afhandeling van de klacht door de klachtencoördinator, dan kun je terecht bij een klachtencommissie.

Klacht nog niet gemeld bij de Alliantie?

De klachtencommissie is onafhankelijk en heeft een eigen reglement. De commissie bestaat uit 5 leden die niet bij de Alliantie werken:

 

Naam Start zittingstermijn Einde huidige zittingstermijn Maximaal benoembaar tot
A. Huizenga 30 juli 2021 29 juli 2025 29 juli 2033
E. Menagé 20 april 2021 19 april 2025 19 april 2033
J.F. Grégroire 8 december 2020 8 december 2024 7 december 2032
J. Rudge 9 december 2020 7 december 2024 7 december 2032
V. Acar 22 april 2024 22 april 2028 21 april 2036

 

Wil je een klacht indienen bij de klachtencommissie? Dat kan zo:

  • Stuur een e-mail naar de onafhankelijke klachtencommissie.
  • Stuur een brief naar Klachtencommissie, Postbus 105, 1200 AC Hilversum.
  • De klachtencoördinator die jouw klacht heeft behandeld, kan de klacht ook voor je doorsturen naar de Klachtencommissie.

Het is belangrijk om duidelijk te omschrijven wat precies jouw klacht is. Stuur als dat nodig is e-mails, brieven of andere bewijsstukken mee.

De klachtencommissie beoordeelt eerst of jouw klacht door de klachtencommissie kan worden behandeld. De regels hiervoor staan in het reglement. Deze beslissing krijg je binnen 14 dagen.

Als de klachtencommissie jouw klacht behandelt, wordt de Alliantie daarna gevraagd om op de klacht te reageren. En je wordt uitgenodigd voor een hoorzitting. Daarbij is ook de betrokken medewerker van de Alliantie aanwezig. Op de hoorzitting wordt de klacht besproken.

Soms wordt er op de hoorzitting alsnog een oplossing gevonden. Als dat niet zo is, dan schrijft de klachtencommissie binnen 3 weken een advies over de klacht. De directie van de Alliantie neemt daarna binnen een maand een beslissing over het advies.